maandag 28 augustus 2017

‘Amber Brantsen nieuwe Eva Jinek en Dionne Stax’


‘Amber Brantsen nieuwe Eva Jinek en Dionne Stax’

Amber Brantsen NOS Journaal presentatrice 16 augustus 2017 13.00 uur dag journaal middag nieuws uitzending NPO1

Amber Brantsen, de nieuwe presentatrice van de dagjournaals van de NOS, gaat een hele grote worden. Dat verwacht tv-recensente Angela de Jong, schrijft ze in het AD. Nieuwslezeres Brantsen stapte deze maand over van het NOS Radio 1 Journaal naar het tv-journaal en bij de tv staat haar volgens De Jong een grote toekomst te wachten.

“Het is een onstuitbare trend: radiostemmen die tv-gezicht worden. Zie Frank Dane in Boulevard, Hannelore Zwitserlood in 5 Uur Live“, schrijft ze.
“Maar de beste transfer tot nu toe: Amber Brantsen als nieuw gezicht van de ochtendjournaals. Let op mijn woorden: dit wordt de nieuwe Eva Jinek én Dionne Stax“, vervolgt ze.

Terugblikkend op deze zomer vindt ze grootste ontdekking echter Beau van Erven Dorens. “Waar de inhoud van RTL Summer Night vaak te wensen overliet, maakte Beau aan het hoofd van de tafel alles goed.”
.
Amber Brantsen NOS Journaal presentatrice 16 augustus 2017 12.00 uur met regio nieuws dag middag uitzending Cindy de Koning NPO1

De Jong vond het ook de zomer van de nieuwe analytici met Ellen Hoog bij het hockey, Daphne Koster bij het vrouwenvoetbal en Gregory Sedoc bij atletiek.
En wat ze het minst leuk vond in de zomer? “Ik probeer het elk jaar weer, maar Zomergasten blijft een worsteling.”

De column
Wat heeft de zomer-tv ons gebracht?
Angela kijkt tvJournaliste Angela de Jong schrijft drie keer per week een column over wat haar opvalt op televisie.

Als je stiekem de dagen afstreept in je agenda tot de eerste aflevering van Penoza 5. Als je bij gebrek aan beter naar een stokoude Chantal blijft slapen gaat zitten kijken. (En stokoud was het, want Bridget Maasland werkte nog bij SBS 6 en had een boblijn).

Als je hele avond verpest is omdat de kandidaten in De Slimste Mens belabberd scoren. En als je gaat denken dat het misschien best lekker is als De Wereld Draait Door weer begint. Dan weet je één ding: het is hoog tijd dat de zomer-tv bijna voorbij is.

Maar voor het allemaal weer begint, van Linda’s Zomerweek tot de reallifesoap van Dreetje Hazes en van De Perfecte Vraag tot Heel Holland Bakt, is het eerst tijd om de balans op te maken: wat heeft de tv-zomer van 2017 opgeleverd?

Allereerst natuurlijk de ontdekking van Beau van Erven Dorens als presentator van een late night talkshow. Waar de inhoud van RTL Summer Night vaak te wensen overliet, maakte Beau aan het hoofd van de tafel alles goed. Gevat, gevoelig, humoristisch – mag die man alsjeblieft vaker op die plek zitten?

Ondertussen voltrok zich bij de publieke omroep een kleine revolutie. Waar de (terechte) klacht luidt dat in talkshows te vaak dezelfde gezichten opduiken, regende het deze zomer nieuwe analytici. Ellen Hoog bij het hockey, Daphne Koster bij het vrouwenvoetbal en laat ik vooral de altijd goedgeklede Gregory Sedoc niet vergeten. Ik zit alleen met een prangende vraag: heeft iemand al eens uitgezocht of hij toevallig de tweelingbroer van Humberto Tan is?
Ik probeer het elk jaar weer, maar Zomergasten blijft een worsteling. Zelfs met een adembenemend decor en een prettig aardse, doorvragende Janine Abbring. Als ik de gast niet ken of niet meteen binnen de eerste vijf minuten interessant vind, zap ik weg. Eberhard van der Laan was een prachtige uitzending, de Vlaamse acteur en de primatoloog heb ik aan me voorbij laten gaan. Benieuwd hoe Claudia de Breij morgen uitpakt.

Het is een onstuitbare trend: radiostemmen die tv-gezicht worden. Zie Frank Dane in Boulevard, Hannelore Zwitserlood in 5 Uur Live (voorheen RTL Live). Maar de beste transfer tot nu toe: Amber Brantsen als nieuw gezicht van de ochtendjournaals. Let op mijn woorden: dit wordt de nieuwe Eva Jinek én Dionne Stax.
Zei ik nou echt dat ik De Wereld Draait Door miste?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten